Otwierając drzwi do kolejnego roku szkolnego, nie możemy się nadziwić, jak szybko minął poprzedni. Dzisiaj chcemy Wam przedstawić nasze podsumowanie minionego roku, pełnego nowych wyzwań i technologicznych osiągnięć.
Z kim pracowaliśmy ?
Niezmiennie pracowaliśmy nad rozwijaniem kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży, znajdujących się w tzw. “trudnym środowisku”. Uczyli się z nami wychowankowie domów dziecka, dzieci z rodzin korzystających z pomocy społecznej, z rodzin zastępczych, ubogich, czy innych miejsc dysfunkcyjnych.
Nie byłoby to możliwe bez współprac z lokalnymi fundacjami, MOPS-ami, świetlicami środowiskowymi itp.
Nowe placówki współpracujące
Jak działaliśmy?
Przez wiele lat z oddaniem pracujemy nad kształtowaniem procesu edukacyjnego dzieci poprzez nasz projekt. To doświadczenie, które przypomina pięknie układającą się drogę, którą podąża Hakers w poszukiwaniu wiedzy i umiejętności.
Poznaj drogę Hakersa!
Gdzie działaliśmy?
Dzięki pracy zdalnej mogliśmy dotrzeć do najmniejszych miejscowości w najdalszych zakątkach w Polsce. Z dziećmi pracowali wolontariusze już z całego świata.
Efekty 22/23: Porównanie do lat poprzednich
W tym roku znowu pobiliśmy rekord w liczbie dzieci. 602 osoby uczyły się z nami na różnych ścieżkach edukacyjnych, pracując łącznie z 173 wolontariuszami.
Zerknijcie poniżej, jak to wyglądało
w szczegółach:
Zdecydowanie najpopularniejszą formą nauki okazały się sesje inspiracyjne i warsztaty, w tym warsztaty STEAM. Łącznie spędziliśmy 5975 godzin na wszystkich ścieżkach edukacyjnych. W tym czasie moglibyśmy razem czterokrotnie okrążyć kulę ziemską!
I jeszcze więcej szczegółów poniżej!
Sesje inspiracyjne, warsztaty
176 Hakersów, 34 Superbohakerów
- Jumpinit – prawdziwe i różnorodne oblicze IT
- Warsztaty – Canva
- Life Plan Academy – Fundacja Marka Kamińskiego
- Wakacyjny kurs projektowania gier
- Warsztaty STEAM
Mentoring
14 Hakersów, 15 Superbohakerów
- Indywidualne wsparcie edukacyjne dla konkretnego ucznia
- Pomoc uczniom w rozwiązywaniu problemów programistycznych oraz w doskonaleniu ich umiejętności
- Tematyka związana z podnoszeniem kompetencji cyfrowych oraz preferencji i chęci rozwoju uczestnika
Hakersowe Korki
38 Hakersów, 40 Superbohakerów
- Pomoc w codziennej nauce szkolnej
- Przygotowanie do egzaminów, klasówek i sprawdzianów
- Wsparcie w nadrobieniu materiałów i zaliczeniu przedmiotów
Kursy z nowych technologii
55 grup zajęciowych
- Grupy nowe kontynuujące z lat poprzednich
- Tworzenie stron internetowych
- Programowanie w Scratchu
- Tworzenie gry w języku Python
- Angielski
- Grafika komputerowa
- Nauka Pythona w Minecraft Edu Edition
- Programowanie blokowe w Minecraft Edu Edition
- Nauka JavaScript w Minecraft Edu Edition
- UX Design
- Zajęcia stacjonarne
Rozdaliśmy też 57 nagród ze Skrzyni Hakersa – dla najpilniejszych i najaktywniejszych.
Poznaj tegorocznych SUPERBOHAKERÓW
Wierzymy w siłę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Bez wsparcia grantowego, wolontariatów pracowniczych, czy darowizn firmowych, nie bylibyśmy w stanie osiągnąć takich wyników.
-
-
-
-
- State Street Bank Polska
- Pepsico
- ABB
- Proidea – HackYeah
- Erland Solutions
- Just Join IT
- Devoteam
- Link Group
- MSD Polska
- The Starbucks Foundation
- Akami Foundation
-
-
-
-
-
-
-
- Grape UP
- Macopedia
- Fundacja Dokładam Się
- Internationaler Bund Polska
- Pico
- Fundacja Orange
- CD Projekt Red
- Wolves Den
- Ernst & Young
- Goodera
-
-
-
Nadal chcemy pobijać rekordy i docierać do nowych dzieci. Wykluczenie cyfrowe wciąż dotyka wiele młodych osób. Nie zostawiajmy ich samych. Właśnie rozpoczęła się rekrutacja na wolontariuszy – SuperBohakerów.
Zerknij, jak możesz pomóc: