Wróć do listy

Hakersowe Święta w Twojej firmie!
Pomysły na CSR-owe Boże Narodzenie
11.15.2021

W sklepach już pełno świątecznych ofert, otacza nas coraz więcej ozdób na ulicach, a z radia nieśmiało puszczane jest nasze ulubione “Last Christmas”. To jest właśnie doskonały moment, by zdecydować, co zrobić w firmie na Boże Narodzenie. My jednogłośnie odpowiadamy – świąteczną akcję charytatywną!

Grudniowa atmosfera mocno sprzyja społecznym akcjom, jesteśmy bardziej otwarci, częściej pomagamy. Jeżeli więc prywatnie tak działamy, dlaczego nie zrobić czegoś takiego w biznesie i zorganizować akcję na święta? Zerknijcie na inspiracje od firm, które wsparły już naszą społeczność przy tej okazji.

Spotykacie się w biurze? Zróbcie świąteczny kiermasz!

Kawałek pysznego ciasta czy bożonarodzeniowa ozdoba za dowolny datek do puszki – przyjemne z pożytecznym, prawda? Doskonała okazja do integracji pracowników i zwiększenia zaangażowania, bo ciasta czy ozdoby mogą być przez was samodzielnie przygotowane. Tak kilkakrotnie świętował Grape Up, a kiermasz był już niemal firmową tradycją.

Wystarczy zorganizować puszkę od fundacji, którą chce się wesprzeć i zebrać osoby, które chciałyby przygotować coś na kiermasz. Ciasta czy ozdoby to bardzo dobre pomysły, ale dajcie się też ponieść kreatywności! Wewnętrzny event dla pracowników do doskonała forma zacieśnienia relacji, zwłaszcza gdy ma on szczytny cel.

Zorganizujcie świąteczną zrzutkę online!

Czasy wciąż niepewne i w niektórych sytuacjach lepiej zostać w domu. Ale jeśli pracujecie zdalnie, wciąż możecie pomagać! Podczas pandemii Grape Up przeniósł się do świata online i zorganizował internetową zrzutkę wśród pracowników. Każdy mógł wesprzeć w dowolnej kwocie charytatywny cel.

Tu również możecie wpleść elementy integracji i grywalizacji, tworząc zespoły, publikując kreatywne materiały na zrzutkach, zachęcać innych do przyłączenia się. Prosty mechanizm można obudować ciekawym pomysłem, dobrze się bawiąc i pomagając za jednym zamachem!

Dajcie swoim partnerom i klientom charytatywny prezent!

W świątecznym okresie obdarowujemy nie tylko swoich bliskich, ale również klientów i partnerów biznesowych. Może tym razem, zamiast na tradycyjne prezenty w postaci wina czy firmowych upominków, przeznaczyć ten budżet na wsparcie akcji charytatywnej i podziękować dobrym uczynkiem.

Tak właśnie zrobił Hicron. W ramach bożonarodzeniowego prezentu poprosił partnerów o wybór fundacji, którym przekazali swój prezentowy fundusz. Danie szansy na pomaganie okazuje się świetnym upominkiem.

Kilka powyższych inspiracji pokazuje, jak firmą można spędzić święta i zrobić coś dobrego. A każdą formę pomocy można urozmaicić o dobrą zabawę i kreatywne pomysły. Wystarczy więc znaleźć fundację, którą chcecie wesprzeć i… działać!

I nawet „Last Christmas” puszczone po raz setny tego samego dnia staje się piękniejsze. 🙂

Psst! Chcesz zrobić u siebie Hakersowe Święta? Odezwij się do Iwony na [email protected]. A może szukasz innych inspiracji? Zobacz więcej pomysłów na “Jak pomóc?”.