Cyfry i linijki kodów wypełniają branżę IT. Ale nie tylko! To także rozmowy, współpraca, relacje i tworzenie społeczności. O roli ludzkiego wsparcia w świecie technologii opowiadamy wspólnie z No Fluff Jobs.
Świat IT to ciągła nauka, dokształcanie, poszerzanie wiedzy i doświadczeń. Dlatego tak duże znaczenie mają środowisko i kultura organizacyjna. Jeśli bazuje na wzajemnym wsparciu i inspiracji, otwartości i współpracy, łatwiej o długofalową motywację i satysfakcję zawodową. Zwłaszcza że praca w IT często ma charakter zespołowy i wymaga dialogu, wbrew krążącym mitom i stereotypom. Komunikatywność, życzliwość, inteligencja emocjonalna są w tym środowisku nie mniej potrzebne niż kompetencje twarde i specjalistyczne. Więcej o tym przeczytacie w artykule na stronie No Fluff Jobs.
Szukamy SuperBohakerów!
Wspólnie z No Fluff Jobs zwracamy uwagę na rolę wspierającego środowiska na różnych etapach rozwoju. W dzieciństwie, w młodości, ale i w kolejnych latach… Rodzice, opiekunowie, koledzy, znajomi, nauczyciele i mentorzy… To oni często towarzyszą w odkrywaniu mocnych stron, kibicują pasjom związanym z IT, dają dostęp do narzędzi technologicznych, pomagają pielęgnować zainteresowania i wytrwale dążyć do celu. Warto to doceniać i dzielić się z innymi.
Ty też możesz dać wsparcie, np. dzięki swoim kompetencjom cyfrowym. Świat technologii jest Ci bliski? Nowy rok szkolny to doskonała okazja, by zrobić coś dobrego dla innych. Zostań edukatorem i prowadź zajęcia dla Hakersów, np. z programowania, grafiki, AI czy robotyki. Odezwij się do nas TUTAJ.
Rozmowa z Pauliną Król, Chief People & Operations Officer, No Fluff Jobs
Jaką rolę odgrywa społeczność w świecie IT i w jaki sposób warto pielęgnować relacje, dbać o wzajemne wsparcie?
Paulina Król: Dzięki współpracy i dzieleniu się wiedzą możemy szybciej się rozwijać i tworzyć innowacyjne rozwiązania, co niesie korzyść dla całej branży. W No Fluff Jobs dbamy o społeczność, przekazując w social mediach, artykułach czy newsletterach najnowsze doniesienia z rynku pracy, prezentując dane o wynagrodzeniach czy popularności poszczególnych specjalizacji. Wierzymy, że warto pielęgnować relacje poprzez otwartą komunikację, wzajemny szacunek i gotowość do pomocy. Słyszymy też, że wiele osób otrzymuje pierwszą pracę właśnie dzięki poleceniom znajomych ze świata IT.
Jakie działania podejmuje No Fluff Jobs, by wspierać rozwój pracowników, budować dobrą atmosferę i dbać o integrację?
Paulina Król: W naszej firmie organizujemy co miesiąc Pizza Day, gdzie w miłej atmosferze, między kęsami margherity, rozmawiamy na luzie o pracy i życiu prywatnym. Poza tym, część zespołu, bardzo obyta w kinematografii, prowadzi dyskusyjny klub filmowy, dzieląc się spostrzeżeniami na temat nowości oraz wspólnie oglądając zarówno premiery kinowe, jak i klasyki. Jeśli pracownicy mają pomysły na kolejne tego typu inicjatywy, staramy się pomóc finansowo lub operacyjnie, by te idee urzeczywistnić.
No Fluff Jobs angażuje się w działania CSR, co także wpływa na kulturę organizacji i łączy ze sobą różne środowiska. Jakie korzyści płyną z takich aktywności?
Paulina Król: Przez lata przekazywaliśmy środki na działalność charytatywną, np. w badaniach skierowanych do rynku pracy mamy zasadę, że respondent może wybrać cel, na który przekazujemy 1 zł za każdą wypełnioną ankietę. Jednocześnie zachęcamy pracowników i pracowniczki do brania #hours4others. W ramach tej inicjatywy, każda z osób z No Fluff Jobs może wziąć 2 dni wolne (16h), w pełni płatne, na realizację działań pomocowych np. wolontariatu w organizacji pozarządowej. To tylko wybrane działania z ostatniego czasu, bo od zawsze czujemy, że warto pomagać, a dobro wraca w różnych postaciach np. kolejnych partnerstw, kontaktów, które utrzymujemy z organizacjami i osobami prywatnymi.